Koh Samui week 8

Na ons enerverende bezoek aan Koh Tao zijn we weer aan het rustige ritme van ons leventje op Koh Samui aan het wennen. Was wegbrengen, boodschapjes doen, eten bij ons Thaise restaurant, de (voor hier) normale dagelijkse dingetjes.
Omdat Frank en Leslie vandaag terug zijn gegaan naar de USA zijn we na terugkomst van Koh Tao met hun en met Mark en Rin een avondje naar Chaweng geweest. Chaweng is het strand en de wijk waar de meeste bars en uitgaansgelegenheden zijn. We hebben gegeten op het strand van het Relax restaurant. ’s avonds wordt van de ligbedden een loungeplek gecreëerd, er is verse vis, er zijn veel veel cocktails en de goede muziek komt bij de buren vandaan: de Ark Bar. Op het strand van Chaweng lopen veel verkopers rond, en aan het eind van het diner heeft Leslie een wensballon gekocht. We hebben allemaal iets op de ballon geschreven en die toen opgelaten. Daarna nog even door het red light district van Chaweng gelopen, veel ladyboys en vage bars. Je moet het een keer gezien hebben, maar voor ons is dat niet een plek om even een drankje te drinken. Dat hebben we wel bij de pub gedaan (meer onze stijl ;-)). We hebben een erg gezellige avond gehad.
Gisteren zijn we met Frank en Leslie naar het zuiden van Koh Samui gegaan om nog even wat bezienswaardigheden te bezoeken. We zijn  begonnen bij de Laem Sor Pagoda. Dit is een gouden Pagoda die direct aan het strand staat. Het is een erg rustige plek, geen toeristenwinkels, restaurants of bars in de buurt. Erg mooie locatie, het zeewater was daar echt super helder.
Onze 2e stop was bij de Wat Khao Chedi. Om die te bereiken moesten we een heel erg stijl stuk berg op, gelukkig heeft de jeep 4WD. We waren in dit tempelcomplex de enige bezoekers. Het weer zat erg mee, wat natuurlijk mooie foto’s oplevert. Toen we weer op de grote weg zaten zagen we een hele oude truck met hoge palen en een aapje. Op Koh Samui worden van oudsher aapjes gebruikt om kokosnoten uit de bomen te halen. We zijn gekeerd om te kijken hoe dat in z’n werk ging, maar helaas konden we ze niet meer vinden. Wat we wel vonden (dat moest waarschijnlijk zo zijn) was een heel goed visrestaurant aan het strand. We hebben hier heerlijk in de schaduw gezeten en gegeten. Er lagen boeken vol met verhalen van toeristen die hier eerder geweest waren, een hoop waren hier toevallig terecht gekomen (net als wij). Iedereen was erg onder de indruk van het eten. Nou, wij ook. Jammer dat het zo ver weg is, maar als wij nog een keer richting het zuiden rijden weten wij waar we gaan lunchen.
Op de terugweg zijn we nog gestopt bij de Wat Plai Laem. Deze is op enkele minuten afstand van onze bungalow. Bij deze tempel kan je voor 10 THB (0,23 eur) een emmertje vissenvoer kopen. Als je dit in het water gooit lijkt het water wel te kolken, er zit zoveel vis (grote meervallen en karpers) dat ze over elkaar heen duiken voor het voer. Echt honger kunnen ze niet hebben want er wordt de hele dag voer in het water gegooid. We hebben ook een schildpad gezien, die had het erg moeilijk met al die vissen, hij was steeds te laat bij het voer.
’s avonds met z’n allen (voor de laatste keer met Frank en Leslie) naar ons Thaise restaurantje. Ik heb er eindelijk een keer aan gedacht om een paar foto’s te maken, kunnen jullie ook eens zien waar wij zo vaak eten.
Vanochtend hebben we Frank en Leslie naar het vliegveld gebracht. Zij zijn voorlopig nog onderweg naar huis, voor ons is het inmiddels alweer bijna bedtijd.
De foto’s van ons dagje uit zijn te vinden onder: ‘ Koh Samui dagje uit 23 augustus’. De foto’s van de etentjes zijn te vinden onder: Koh Samui uit eten/drinken (je ziet ik maak het niet al te moeilijk 😉 ) Hier heb ik ook nog een paar foto’s toegevoegd van een eerder etentje (ja, we hebben echt een heel naar leven hier) een Thaise BBQ. In 1 pan bakken (bovenop de pan) en koken in een bouillon. De foto’s maken het een stuk duidelijker.
Tot volgende week!
Groetjes Erica

Dit bericht is geplaatst in Koh Samui. Bookmark de permalink.

3 reacties op Koh Samui week 8

1. Els Caniels schreef:

Heb weer ff zitten lezen en foto’s gekeken.
    Wat is het toch prachtig daar!
    enne,… ik weet dat het een beetje laat is, maar Van Harte Proficiat met het behalen van jullie examens!

2. tiny korbien schreef:

Leuke fotos, ook van het eten en drinken! Wij gaan dinsdag en weekje naar Hurghada. Liefs van ons

3. Rob en Elma schreef:

Gefeliciteerd met jullie diploma’s, daar was het toch allemaal om begonnen?
    Leuk om jullie weer eens te zien (al is het dan op foto). De foto’s zien er allemaal fantastisch uit, zo te zien gaat het wel goed met jullie.
    Bij ons is alles OK: wij genieten van een heerlijke Hollandse zomer. Leuk om zo enig idee te hebben van wat jullie allemaal doen daar. We blijven jullie volgen (al is het niet wekelijks, ahum).