Weekje Bangkok

Wat een wereldstad, in Nederland maar discussiëren over extra koopzondagen. Hier is het 24-7 feest. Als het een deur heeft is het een winkel of restaurant, als het een wiel heeft een transportmiddel, als het niet vastzit kun je het kopen en als het niet snel genoeg is kun je het eten. Jammer dat er nog geen geur-internet bestaat want die zijn net zo gevarieerd als de bebouwing en bevolking.

Inmiddels al heel wat foto’s en filmpjes verder maar het uploaden is momenteel wat lastig. Het eerste “lange” filmpje (Siam Ocean World) wilde niet dus dat gaan we helemaal chronologisch bijwerken als we in onze hut op Koh Samui zitten. Er kunnen dus ook foto’s verschijnen zonder verhaal en andersom. Dat komt allemaal goed (noproblem).

Zelf had ik na de vorige bezoeken van Bangkok nog 2 items op mijn wishlist en die hebben we inmiddels afgevinkt. De Wat Arun hadden we van alle kanten al meerdere keren gezien maar we waren er nog nooit geweest. Nu zitten we op loopafstand (de mensen die ons kennen weten wat wij met loopafstand bedoelen en dat is niet ver) en van dichtbij is de tempel ook erg mooi (Khmer-stijl). Ook zijn we bij de zondagavond-wedstrijden (Muay Thai) geweest in het Rajadamnern stadion. Ringplaatsen zo dichtbij dat je tranen in je ogen krijgt van de tijgerbalsem en zelf schrikt als ze het vlugzout gebruiken, het orkestje zat verder en de coaches van de rode hoek naast ons. Negen  goede partijen gezien en een verrassend goede Braziliaan Jos van Jittygym. De hoofdpartij was tussen Samingdam en Ampawa en is door de 1ste gewonnen.

Ondertussen hebben we ook de tempel aan de overkant van de straat 2x bezocht, de Rajabophit etc. etc. lange naam. Dit is de tempel waar de as van de koninklijke familie wordt opgeslagen en heeft dus wat mooie graven en versieringen. De eerste keer dat we er waren was er een ceremonie met veel militairen/politie vol met blinkertjes en eten (ook uitdelen) en giften aan monniken. We zijn dus een dag later terug geweest voor de foto’s. De tuinman lag nog steeds op dezelfde plek onder een krant maar we gaan er vanuit dat dat toeval was anders hadden de honden hem wel weggesleept.

Ook hebben we Khaosan road bezocht, we konden ons niet herinneren dat dat iets bijzonders was maar dichtbij dus op pad. Het gaat dus om een boek en film “The Beach”. Niet gelezen en gezien maar als ik op de omgeving mag afgaan gaat het om stinkhippies die zich door Thai van hun laatste centen laten ontdoen en mensen die daarnaar komen kijken (wij dus).

Het hotel ligt zeer gunstig ten opzichte van de grote bezienswaardigheden en krijgt een apart stukje als we op Koh Samui zijn, het is echt een aanrader namelijk.

Morgen trekken we een hele dag uit voor het Bangkok National Museum en dan pakken we overmorgen de nachttrein naar het zuiden. Vandaag gesproken met Camille (onze duikinstructeur op Koh Samui). We kunnen meteen aan de slag als we aankomen want onze cursusmaterialen zijn binnen.

Laterz.

Dit bericht is geplaatst in Bangkok. Bookmark de permalink.

Eén reactie op Weekje Bangkok

1. Helma schreef:

Hoi Erica en Gianfranco,

Goed om te lezen dat jullie heelhuids zijn aangekomen. En ook al heel wat hebben ondernomen.
    En…jullie kunnen meteen aan de bak dus. Ik ben benieuwd.
    We blijven jullie volgen.